Van Navarrete naar Cirueña

11 september 2015 - Cirueña, Spanje

Tweeëndertig kilometer gelopen, een persoonlijk record! We zijn weer een beetje ingelopen op de achterstand die we hadden gekregen toen we maar twintig liepen in plaats van de door de reisgids voorgeschreven dertig. Navarrete is een wat vervallen dorpje, met veel leegstand en achterstallig onderhoud. Ze hadden echter een uitgebreide supermercado die ons overtuigde om zelf te koken en het iets beter te doen dan eerst, toen we iets te veel pepertjes hadden toegevoegd. Nu maakte Maja en ik pasta bolognese, we werden echter op de vingers getikt door een Italiaan (Eros een goede caminoraad) omdat we het vlees en de pasta samen hadden gekookt. De volgende dag dus een lange wandeling door grotendeels lege agrarische vlakten. Het plaatsje waar we aankwamen werd gedomineerd door luxe nieuwbouw, veel zwembaden en een golfbaan om een idee te geven. Toen we deze belediging aan het landschap achter ons hadden gelaten kwamen we bij onze auberge. Deze werd geleid door een hospitalero (vrijwilligers die de pelgrims helpen) die duidelijk niet van zijn werk genoot. We hadden een heerlijke nachtrust op een eigen kamer en vertrokken redelijk laat, zo rond half acht.

1. Tanja:
    13 september 2015
    Je vader laat vragen: wat vond je van Santo Domingo ?
  2. Klaas:
    15 september 2015
    We zijn er doorheen gelopen in de vroege morgen en de stad heette ons niet echt welkom: ze hadden slechts één bar, geen supermercado en je moest betalen voor de kathedraal.