Van Arzua naar Pedrouza

8 oktober 2015 - O Pino, Spanje

​De op één na laatste dag! Na een warme douche, gevolgd door een heerlijke warme chocolademelk, begon onze dag. De zon scheen over de heuvels, maar door de bosrijke omgeving bleef de mist van de nacht nog enige tijd hangen - al met al was het wat fris om enkel in mijn harembroek en t-shirt te lopen. Na een ontbijtje, acht kilometer verder ging alles echter een stuk beter. Het was mooi zonnig weer, ik zag Australische vrienden terug en zelfs de niet langer zo mysterieuze Galicische gebouwtjes stonden er goed bij. Echter toen sloeg het onheil toe! Mijn sandalen, waar ik toch maar weer op was gaan lopen omdat Maja's sandalen toch echt te klein waren, scheurden, behalve aan de voorkant nu ook aan de achterkant en de laatste zes kilometer heb ik toch maar weer blootsvoets afgelegd. Morgen de laatste dag, hopelijk zal dat meevallen op sandalen. Wij namen de laatste twee plaatsen in in de albergue en momenteel zit ik enkel in mijn ondergoed want alles zit in de was. Zodra dat klaar is zullen we eens naar een avondmaaltijd gaan kijken. Bedankt voor de erg leuke reacties, het is een plezier om ze te lezen.

1. Hans vd Hoeven:
    8 oktober 2015
    Manyana..... nog even, Klaas! Pech voor je, die sandalen! Maar op blote voeten verder?? Is dat wel slim? Dan toch maar aan de wandelschoen,! Of jezelf verwennen met een paar Spaanse sandalen, op is dat te weelderig?!
    Ik ben benieuwd hoe het morgen voor je zal zijn...... blij, opgelucht, weemoedig, trots, emotioneel. Of een combinatie hiervan.
    Hartegroet van Marie
  2. Klaas:
    8 oktober 2015
    Ik heb geen wandelschoenen meegenomen en vind het zonde om nieuwe sandalen te kopen op mijn laatste dag (mijn huidige heb ik ook al op de Camino gekocht, maar blijkbaar waren ze niet bedoeld om 500 kilometer mee te lopen :P).
  3. Francis:
    8 oktober 2015
    Nog even terug te komen op je vorige verhaal. Die begon met: na een korte tocht van 15 kilometer..... Maarja, ik snap dat je hier ook de hele dag over kan doen. Jij doet aan mindfulness, nou ik heb even hetvolgende voor je opgezocht:

Mindfulness
    Mindfulness is een term uit het boeddhisme waarmee onder andere een levenshouding wordt bedoeld waarin je accepteert hoe de wereld is, en je je bewust bent van de sensaties om je heen. Hier hoort ook meditatie bij. Maar ook het lopen op blote voeten kan ervoor zorgen dat je je concentreert op waar je mee bezig bent, op zoiets simpels als je voortbewegen. Ook ben je gericht op wat je voelt en wat zich aandient in de wereld. Dit kan ontspannend en aardend werken.
  4. Marjan.:
    8 oktober 2015
    Hai Klaas, voorzichtig met je voeten! Van mindfulness groeien je hersenen, volgens recent onderzoek. Daar hebben we het laatst nog over gehad. Als je wat voelt kriebelen onder je haar dan is dat je wiskundeknobbel. Of wil je liever een grotere talenknobbel? Maar knobbeltjes op je voeten horen daar niet bij hoor! Dus toch maar wat om je voeten doen!
  5. Tanja:
    9 oktober 2015
    Dat was zeker onheil, wat een rotsandalen. Waarom in Santiago niet een paar degelijke sandalen gekocht ? Je hebt ze toch weer nodig.

Ook ik geniet van de leuke reacties !!
  6. Theo Smit:
    9 oktober 2015
    ..Even een Boeddhistische doordenker: Als je hersenen te hard groeien slijten ook je sandalen sneller.
    Maar afgezien daarvan: Gefeliciteerd met het bereiken van je bestemming! ...Je hebt een prachtige tocht gemaakt, en ik heb het met plezier gevolgd!