Van Ponferrada naar Cacabelos

29 september 2015 - Cacabelos, Spanje

De kortste wandeling tot nog toe, nauwelijks vijftien kilometer. De afdaling van gisteren was een behoorlijke aanslag op mijn kuiten. Toen ik vanochtend de trap in de alberque probeerde te af komen, was dit vrijwel onmogelijk. Om de spieren aan te spannen in mijn ene been, terwijl ik mijn andere laat zakken en al mijn gewicht op één been laat rusten, was ongelofelijk pijnlijk. De wandeling vandaag was daarom uiterst rustig. Maja liep vandaag eigenlijk beter dan ik, om de drie kilometer moest ik echt even rust nemen en mijn spieren strekken. Nu zijn we in een prachtige moderne alberque municipale en heb ik net een beenmassage gekregen. Dit was pijnlijk maar ik hoop dat het morgen beter gaat: overmorgen beklimmen we de hoogvlakte in Galicië Het is pas kwart over negen, maar zo fris dat ik weldra mijn bed ga opzoeken. Bedankt voor de reacties, het is erg leuk om wat nederlands contact te hebben, dat is hier spaarzaam.

1. Tanja:
    29 september 2015
    Rustig aan, dan komt het vast wel goed.
  2. Francis:
    Hoi Klaas,

De pijn in je kuiten heeft gelukkig niets met een boetedoening te maken. Gewoon morgen een stukje achteruit lopen en als het morgen beter gaat pas zeggen na de beenmassage..... Groetjes en slaapze in ieder geval, ik ga ook te bed, het is 12 uur en ook 12 graden zie ik.
  3. Klaas:
    30 september 2015
    Ja de wandeling was vandaag een stuk beter, nauwelijks last van mijn kuiten.
  4. Hans vd Hoeven:
    Hoi hoi Klaas,
    gaat je wel lukken hoor! De massage en het vertrouwen dat dit goed zal komen.....
    zo werkt het hoor.
    JE KUNT HET, en je hebt al veel km achter je gelaten. Geniet van de mooie herfsttijd. Fijn om je berichten te kunnen ervaren, zo anders dan van je vader. En ook daarom zo leuk om te lezen, hoe een zelfde route zo totaal anders wordt beleefd.Toppie!
    Hartegroet van Marie