Van Portomarin naar Palas dei Rei

5 oktober 2015 - Palas De Rei, Spanje

Uit de reacties van mijn vader, Francis en Dinneke blijkt dat mijn schrijven overtuigender is dan ik had gedacht. Ik probeerde namelijk een zeker sarcasme in mijn beschrijving door te laten klinken. De pelgrims ('de barbaren') die we gisteren hebben ontmoet waren evenzeer erg leuke en interessante mensen. Andere pelgrims noemen hen toeristenpelgrims, maar zelfs na een maand lopen voel ik mij ook nog steeds een toerist. Ik ben het geheel met mijn vader eens, deze pelgrims zijn misschien iets minder sportief maar de Camino is een tocht die iedereen maakt op zijn eigen manier. Ik begon de Camino enkel om ervan te genieten en ik heb in de afgelopen dagen reizigers ontmoet die om veel betere redenen aan deze reis zijn begonnen. Nu dit misverstand de wereld uit is geholpen, zal ik vertellen over mijn barre tocht van gisteren. Het was een erg koude en natte dag, het wandelen was vrij oké maar de weersomstandigheden waren ontmoedigend. Na acht kilometer waren we al helemaal afgemat en we vluchten in elke bar waar we kaart speelde, tot de regen afnam en we onze tocht vervolgde. Niet zo veel foto's, behalve van mijn calorierijke traditionele Galicische ontbijt, vanwege de regen. Vandaag zijn de verwachtingen iets beter, hopelijk komen deze uit.

1. Dineke:
    Ha Klaas,
    Ik hoop voor jullie op beter weer!
    Aan de andere kant.... Dan is de tocht ook snel afgelopen.
    Misschien niet zo kwaad om langzaam afscheid te nemen van dit avontuur!
    Weer groeten, Dineke
  2. Francis:
    6 oktober 2015
    Doorlopen hoor, de eindbestemming schijnt best een leuk stadje te zijn:).
  3. Hans vd Hoeven:
    Hi Klaas,
    Dank voor de open uitleg. Ik heb ooit maar 14km van de route gelopen. Naar het Kruis.... Het was 42 graden. Midden op de dag. Alleen..... Ik was 49jr en wilde emoties loslaten, die mijn leven toen bleven beheersen. Het was 7 km loslaten, en daarna 7km nieuwe kansen toelaten...... Een heftige tocht, op dat moment leek ik misschien aan de buitenkant een toerist...... Terugkijkend nu als 70plusser heeft die tocht een ommekeer in mijn leven gebracht.... Dus Klaas, follow your heart, it knows the way. Hartegroet Marie.
  4. Henk ursem:
    6 oktober 2015
    Jullie noemen hen toeristenpelgrims, wij hadden ook naam voor deze pelgrims De Hobbits
    Ben benieuwt of jullie in Melide aan de Pulpo gaan , de plaats is hierom bekend: octopus.