Van Alto de Poio naar Sarria

2 oktober 2015 - Sarria, Spanje

Nu bevind ik mij in een klein cafétje, schuin tegenover de alberque municipale, waar ik de afgelopen nacht heb doorgebracht. Maja is op zoek naar een internetcafé (tegenwoordig zijn deze even veelvoorkomend als telefooncellen), dus ik heb de tijd om de dag van gisteren te beschrijven. Na mijn ontbijt, toen ik mijn vorige blog online plaatste, vertrok ik op Maja's vrijetijdssandalen want het was toch wel erg koud op blote voeten in de morgen (ijs lag over het gras in de berm). In mijn vorige verhaal repte ik in het geheel niet over het betoverend prachtige landschap van Galicië, het is een heuvellandschap gevuld met mysterieuze valleien waar de hele dag een mistbank blijft hangen. Lopend door dit landschap, afgewisseld door kleine gehuchten, kan ik gemakkelijk de hele dag lopen want mijn gedachten blijven geen moment bij mijn voeten hangen (dit was wel anders in het droge, vlakke landschap van de Malseta). Na deze prettige wandeling, op te kleine sandalen, kwamen we aan in Sarria - de grootste plaats na Santiago op de Galicische Camino. Hier herzag ik Josh, de interessante denker uit Engeland, en ook ontmoette ik een Duitse man die vanaf de Deense grens naar Santiago had gelopen en nu het plan had opgevat om van Santiago naar Rome te gaan. Hij was een interessante gesprekspartner, hoewel Maja dit in twijfel trok en snel doorliep. Naar verwachting nog zeven dagen naar Santiago del Compostella.

1. Tanja:
    3 oktober 2015
    Had je de teenslippers van je vader weggegooid ?
  2. Hans vd Hoeven:
    3 oktober 2015
    Hoi Klaas,
    dat worden koude nachten, man! Wat een prachtige omgeving, lijkt me dit. Hodveel kilometers zitten jullie af van de laatste 100? Dat wordt toch een magisch getal, van 3 cijferig naar 2.... Geniet vooral van dit mooie proces in je leven. Het is een tijd, waar je (veel, veel ... ) later met plezier op terug kan blikken. """Wijze woorden van een 70+ er)"""".
    Hartegroet Marie
  3. Francis:
    4 oktober 2015
    Ach, nog maar 7 dagen.... Sommigen hadden er maar 6 nodig! En er zijn vele wegen die naar Rome leiden... Die koeien! Maar geen woordspeling meer maken denk ik. Ziet er weer leuk uit. Nog een paar verhalen en je bent er. 7 dagen is niet niks hoor, veel plezier.
  4. Ria Penders:
    4 oktober 2015
    Hoi Klaas,
    De eerste periode heb ik je gemist, maar afgelopen week heb ik je reisverhaal binnen gekregen en kan genieten van je laatste week. Je verhalen, mooie foto's. Geniet deze laatste week!
    groetjes,
    Ria